Print deze pagina

Veelgestelde vragen

AANVRAGEN LENING

Hoe vraag ik een lening aan?

U kunt geen nieuwe lening meer afsluiten bij Intermediaire Voorschotbank. Uw adviseur helpt u graag bij het zoeken naar een alternatief. U kunt bijvoorbeeld terecht bij onze zusterorganisatie InterBank. Kijk voor meer informatie op www.interbank.nl.

Ik heb begrepen dat het niet langer mogelijk is om nieuwe leningen af te sluiten bij Intermediaire Voorschotbank. Ik heb al een lening bij Intermediaire Voorschotbank. Wat betekent dit voor mij?

Er verandert niets voor u. Uw lening blijft gewoon doorlopen. Onze afdeling Consumentenservice staat nog steeds voor u klaar. Natuurlijk kunt u met vragen ook terecht bij uw adviseur. Verder vindt u op deze website alle informatie over onze producten en diensten.

BEHEREN LENING

Hoe kan ik geld opnemen?

Hebt u een doorlopend krediet? Dan kunt u per keer een bedrag opnemen van minimaal € 100.
Dit kan op verschillende manieren:

  • door te bellen naar (020) 660 84 44.
  • door een e-mail te sturen naar info@intermediairevoorschotbank.nl.
Zodra wij het opnameverzoek hebben ontvangen en geaccordeerd, maken we het geld binnen één werkdag over.

Hoe kan ik mijn rekeningoverzicht bekijken?

Klanten met een doorlopend krediet ontvangen maandelijks omstreeks de 24e dag van de maand een maandoverzicht en één keer per jaar een jaaropgave.

Klanten met een persoonlijke lening ontvangen één keer per jaar een jaaropgave.

Hoe kan ik een (schriftelijk) inlossaldo opvragen?

U kunt het inlossaldo opvragen door een brief te sturen naar Intermediaire Voorschotbank, Consumentenservice, Postbus 855, 1000 AW Amsterdam. U kunt ook een mail sturen naar info@intermediairevoorschotbank.nl.
Ook is het mogelijk een inlossaldo op te vragen via uw tussenpersoon.

Is het mogelijk om mijn termijnbetaling uit te stellen?

Onder bepaalde voorwaarden is het mogelijk om tijdelijk uw termijnbetaling uit te stellen. Dit noemen we een Pass Over Kaart. Meer informatie vindt u in de rubriek Onze producten onder Pass Over Kaart.
Voldoet u aan de voorwaarden, dan kunt u dit telefonisch, schriftelijk of via e-mail aanvragen. Klik hier.

Op welke manier kan ik extra aflossen?

U kunt op drie manieren een betaling aan Intermediaire Voorschotbank B.V. doen.

  • U kunt het geld overmaken naar bankrekeningnummer NL25 ABNA 0747 4798 79 (IBAN-nummer) ten name van Intermediaire Voorschotbank B.V. in Amsterdam. Vergeet niet hierbij uw overeenkomstnummer te vermelden. Bij betalingen vanuit het buitenland hebt u ook de BIC nodig: ABNANL2A.
  • Telefonische overboeking is ook mogelijk naar rekeningnummer NL25 ABNA 0747 4798 79 (IBAN-nummer) ten name van Intermediaire Voorschotbank B.V. in Amsterdam, onder vermelding van het overeenkomstnummer.
  • U kunt betalen via iDEAL. Ga hiervoor naar de rubriek Contact/Betalen via iDEAL. U komt vervolgens op de iDEAL-pagina van de Intermediaire Voorschotbank B.V. terecht. Vul uw gegevens in en klik op Betalen. Daarna komt u in de iDEAL-betaalomgeving. De rest wijst zich vanzelf.
Let op: boetevrij extra aflossen kan alleen als u een doorlopend krediet hebt. In andere gevallen kost dit geld. De hoogte van de boete is gemaximeerd.

WIJZIGINGEN DOORGEVEN

Hoe kan ik mijn kredietovereenkomst beëindigen?

U kunt uw kredietovereenkomst beëindigen door een brief te sturen naar Intermediaire Voorschotbank B.V., postbus 855, 1000 AW AMSTERDAM of een e-mail te sturen naar info@intermediairevoorschotbank.nl.

Hoe snel worden mijn verzoeken/wijzigingen behandeld?

Wij streven ernaar om uw verzoeken/wijzigingen binnen 5 werkdagen af te handelen.

Hoe kan ik een overlijden doorgeven?

Een melding van overlijden kunt u per post of via een e-mail aan ons doorgeven. Bij dit verzoek moet een kopie van de overlijdensakte worden bijgevoegd. Een melding van overlijden moet binnen 12 maanden na het overlijden aan ons zijn doorgegeven. Wij streven ernaar u binnen 10 werkdagen schriftelijk te informeren over de afwikkeling van de kredietovereenkomst.

Kan ik mijn termijnbedrag aanpassen?

Een verhoging én een verlaging van uw termijnbedrag moet u schriftelijk of per e-mail bij ons aanvragen. Bij een verhoging en een verlaging moet het termijnbedrag minimaal 1,5% van de limiet zijn.

Hoe kan ik een adreswijziging doorgeven?

U kunt uw adreswijziging via deze site doorgeven. Klik hier.

Kan ik het nummer van mijn tegenrekening aanpassen?

Dat kan alleen schriftelijk. U moet hierbij een kopie van een bankafschrift/bankpas, een kopie van de voor- én achterkant van een geldig legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs of identiteitskaart) en een brief met originele handtekening meesturen. Als er sprake is van twee contractanten, moeten beiden het verzoek ondertekenen en een kopie van het legitimatiebewijs aanleveren.
U kunt hiervoor een verzoek sturen naar Intermediaire Voorschotbank, Consumentenservice, postbus 855, 1000 AW Amsterdam.

Ik betaal momenteel met acceptgiro’s. Is het mogelijk om deze betaalwijze om te zetten naar automatische incasso?

Dit is mogelijk. Hiervoor kunt u een brief sturen naar Intermediaire Voorschotbank, Consumentenservice, postbus 855, 1000 AW Amsterdam. U kunt ook mailen naar info@intermediairevoorschotbank.nl.